Bütün xəbərlər
25 avqust, 13:30

Təcrübə nə deyir?

Təsəvvür edin, bir məktəbin həyətinə addım atırsınız: səs-küy, gülüşlər hər tərəfi bürüyüb. Onlarla uşaq var, amma qəribədir - heç kimin əlində telefon yoxdur. Kimi topun arxasınca qaçır, kimi ağacın kölgəsində kitab oxuyur, digərləri isə maraqlı söhbətlər edir. Bu mənzərə bir anlıq nağıldan çıxmış səhnə kimi görünə bilər, amma artıq dünyanın bir çox məktəblərində reallığa çevrilib.

Telefonsuz məktəb siyasəti beynəlxalq təcrübədə

Belə ki, məktəblərdə telefon qadağasının təsirləri ilə bağlı beynəlxalq təcrübələr maraqlı nəticələr ortaya çıxarıb. Məsələn, “London School of Economics”in araşdırmasına görə, mobil telefon istifadəsinin qadağan olunduğu İngiltərə məktəblərində şagirdlərin test nəticələri 6,4% yaxşılaşıb, aşağı göstəricili şagirdlərdə isə bu artım 14%-ə çatıb. Norveçdə aparılan müşahidələr göstərib ki, telefon qadağası xüsusilə qızların akademik nailiyyətlərini artırıb, psixoloji yardım müraciətləri 60% azalıb, məktəb zorakılığı halları isə 43-46% aşağı düşüb. Niderlandda 2024-cü ildən qüvvəyə minən qaydanın tətbiqindən sonra məktəblərin 75%-i diqqətin artdığını, təxminən üçdə ikisi isə akademik nəticələrin yaxşılaşdığını vurğulayıb, həm də sosial münasibətlərin möhkəmləndiyini bildirib.

Cənubi Avstraliyada Charles Campbell Kollecində aparılan təcrübə isə telefonla bağlı problemli halların 72%, sosial media ilə bağlı problemlərin isə 80,5% azalmasına səbəb olub. Üstəlik, real oyun və klublara qoşulma halları artıb. Eyni zamanda, “Lancet” jurnalında dərc olunan və 30 məktəbi əhatə edən genişmiqyaslı bir tədqiqat göstərib ki, telefon qadağası bəzən gözlənildiyi kimi ümumi akademik göstəricilərə və psixoloji rifaha ciddi təsir göstərmir, ancaq dərs zamanı diqqətin dağılmasının qarşısını alır və telefon istifadəsinin gündəlik 30-40 dəqiqə azalmasına səbəb olur. Bu faktlar göstərir ki, telefonsuz məktəb siyasəti bəzən möcüzəvi nəticələr doğurur, bəzən isə əlavə dəstək tədbirləri tələb edir, amma istənilən halda tədris mühitinin keyfiyyətinə əhəmiyyətli təsir göstərir.

Polşadan maraqlı nümunə…

Polşadakı “Sapiens International Innovative Community School” rəsmi olaraq “Zero Phone Policy” tətbiq edib - şagirdlər mobil telefonlarını səhər dərsə gələn kimi təhvil verir və yalnız dərslər bitəndən sonra geri götürürlər. Bu addımın məqsədi diqqəti yayındıran və asılılıq yaradan telefonların gənclərin psixoloji sağlamlığına təsirini azaltmaq, dərin öyrənmə, real ünsiyyət və sağlam inkişaf üçün şərait yaratmaqdır. Keçən il 12 şagird könüllü olaraq 21 günlük “gadget detox” sınağına qoşulmuş, nəticədə daha sakit, daha sosial və oxumağa maraqlı olduqları müşahidə edilmişdir, amma onlar bunu yalnız bütün məktəbin birlikdə edəcəyi təqdirdə davam etdirmək istədiklərini vurğulayıblar.

Telefon - paradoksal alət kimi

Burada sual yaranır: bizim məktəblərdə bu, mümkün olarmı?

Telefon paradoksal alətdir. Bir tərəfdən dərslərdə öyrənməni zənginləşdirə, müəllimlə şagird arasında körpü yarada bilər. Digər tərəfdən isə diqqəti dağıdır, sosial şəbəkə asılılığı yaradır və real ünsiyyəti kölgədə qoyur.

Məktəbdə telefondan imtina sadəcə qadağa deyil, həm də mesajdır: “Bizim ən böyük sərvətimiz zamanımız və bir-birimizlə ünsiyyətimizdir”.

Əlbəttə, bu asan qərar deyil. Mübahisələr, narazılıqlar ola bilər. Amma eyni zamanda yeni imkanlar da yaranacaq: daha dərin düşünmək, daha səmimi dostluqlar qurmaq, daha çox oxumaq, öyrənmək, yaratmaq.

Ən böyük sual isə budur: biz uşaqlarımıza hansı mədəniyyəti öyrətmək istəyirik? Ekrana bağlanmağı, yoxsa bir-birinə bağlanmağı?

Telefonsuz məktəb sadəcə texniki qərar deyil. Bu, gələcək üçün necə bir insan yetişdirmək istədiyimiz barədə seçimdir.

Şərhlər

Xəbər lenti

26 avqust, 19:55

ADNSU-nun təşkilatçılığı ilə Rumıniyada keçirilən beynəlxalq elmi konfrans başa çatıb

26 avqust, 17:13

Taleh Şahsuvarlı: Ali məktəblərimiz Şərqi Avropanın bir çox universitetindən daha yaxşı təhsil verir

26 avqust, 17:08

"Planım şəxsi hüquq büromu qurmaqdır” – Sosial şəbəkədə məşhurlaşan gənc

26 avqust, 16:28

Günün mübarək, doğma Laçın!

26 avqust, 16:08

4 universitetə qəbul oldu, amma… 

26 avqust, 15:40

Fərid Pərdəşünas: Qəbul olmayanlara reallıqdan uzaq təsəllilər verilir

26 avqust, 15:22

Professor Zahid Məmmədov beynəlxalq yubiley medalı ilə təltif olundu

26 avqust, 15:11

Lisey və gimnaziyalara II mərhələ seçimlərinə start verilib

26 avqust, 14:25

Gədəbəydən olan qardaşlar eyni universitet və ixtisasa daxil oldular 

26 avqust, 14:16

“Təhsilin yaşı yoxdur, istəyim oxumaq və savadımı artırmaqdır” – 55 yaşlı tələbə

26 avqust, 12:49

Müəllim təbiətə bağlıdırsa…

26 avqust, 12:45

Ötən tədris ilində Azərbaycana 7 mindən çox əcnəbi tələbə gəlib

26 avqust, 12:44

Müəllim sinifdə müəllim olar

26 avqust, 12:43

Xarici ölkə prokurorluqlarının nümayəndələri Qarabağ Universitetində olublar

26 avqust, 12:38

Azərbaycan alimləri dünyada ilk dəfə fitoplazmalar arasında rekombinasiyanı aşkar ediblər

26 avqust, 12:22

Mingəçevir məktəbinin bir sinfinin bütün şagirdləri tələbə oldu

26 avqust, 12:15

Milli Müdafiə Universiteti tələbə qəbulu elan edir

26 avqust, 12:02

Azərbaycanda “robot tyutor” hazırlanır

26 avqust, 12:00

Bu ölkələrin vətəndaşları Azərbaycan kolleclərində təhsil alırlar

26 avqust, 11:57

Əkizlərin uğuru: Bacı-qardaş eyni vaxtda tələbə oldu

Digər xəbərlər

Digər xəbərlər tapılmadı

Search not found

Qəzetimizə abunəlik

"Azərbaycan müəllimi" qəzetindən ən son xəbərləri və xüsusi təklifləri əldə etmək üçün abunə olun

2025 © "Azərbaycan müəllimi" qəzeti. Bütün müəllif hüquqları qorunur. Məlumatdan istifadə zamanı istinad mütləqdir. Məlumat internet səhifələrində istifadə edildikdə hiperlink qoyulmalıdır.